Thursday, February 12, 2009

..TOLONG INGATKAN AKU..

Tlg ingtkn aku,
andai aku terlupakn Tuhan
dlm klapangn & kesibukan
dlm kesenangn & ksusahan

Ttlg ingtkn aku
jgn jd anak derhaka
mak ayah jgn dilupakan
usah diluka hati & prasaan

Tlg ingtkn aku
spya ingt psnan guru
bkn skadar peringatan
tp tarbiyah berpnjangan

Tlg ingtkn aku
dgrlah & bacalah al-Quran
tika radio penuh hiburan
tika tv penuh hindustan

Tlg ingtkn aku
d mna Islamnya zahirku
jika aurat didedahkan
disingkat, diketat & dijarangkn

Tlg ingtkn aku
jdilah sahabat yg baik
sntiasa mmberi peringatan
sntiasa menerima teguran

Tlg ingtkn aku
kalau bercinta biar keranaNya
dlm memilih utamakan Iman
kelak ikatan dihindari syaitan

Tlg ingtkn aku
hidup ini 1 kembara
kutiplah mutiara dlm perjalanan
moga d sana menjdi bekalan

Tlg ingtkn aku
diri ini milik Yg Kuasa
kepadaNya jiwa diserahkn
segala-galanya Dialah tumpuan~

No comments:

Post a Comment